فهرست بستن

آموزش کودکان و نوجوانان1

آموزش-کودکان- نوجوانان-کامپیوتر

آموزش کامپیوتر  برای  کودکان 7 تا 9 ساله و دانش آموزان در سطوح مختلف

در آموزشگاه پویاگران تهرانسر مباحث علوم کامپیوتر  برای کودکان و نوجوانان  بصورت گام به گام و ساده از پایه و براساس استاندارهای بین المللی سازمان فنی و حرفه ای و تجربه اساتید ارائه می گردد.

آنچه که در دوره آموزش کامپیوتر برای کودکان و نوجوانان آموزش داده خواهد شد :

  • آموزش های مختلف علوم کامپیوتر
  • مبانی کامپیوتر
  • کار با ویندوز
  • کار با اینترنت
  • کار با ورد و تایپ ده انگشتی
  • کار با پاورپوینت
  • آموزش طراحی با فتوشاپ
  • و…

آموزشگاه کامپیوتر کودکان و نوجوانان پویاگران  برای تسهیل یادگیری فراگیران و کمک به والدین، فیلم های آموزشی هر جلسه را به والدین و کارآموزان ارائه خواهد کرد

آموزشگاه کامپیوتر پویاگران به عنوان بهترین آموزشگاه کامپیوتر برای کودکان و نوجوانان در، جامع ترین آموزش کامپیوتر برای کودکان و نوجوانان را از سنین ۶ تا ۱۵ سال برگزار می کند. آموزش کامپیوتر ویژه کودکان و نوجوانان تمام مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی ، دبستانی تا مقطع دهم را دربر خواهد گرفت.
دوره آموزش کامپیوتر ویژه کودکان و نوجوانان، یک کارگاه کاملا عملی است که متناسب با سن فراگیران بصورت کاربردی برنامه ریزی شده است.
کودکان و نوجوانان شرکت کننده در دوره های کامپیوتر کودکان آموزشگاه پویاگران، ضمن آشنایی با بسیاری از مفاهیم کامپیوتری، کار با نرم بسیاری از نرم افزارهای کاربردی را نیز بطور کامل فرا خواهد گرفت.
طی این دوره مدرسین آموزشگاه متناسب با سن کارآموزان تمام مفاهیم ضروری کامپیوتر را به کودکان و نوجوانان یاد خواهند داد.

آموزشگاه کامپیوتر پویاگران در جهت تحقق آموزش کامپیوتر برای کودکان و نوجوانان ایجاد شده است که در این گروه دوره های مهارتی و کاربردی کامپیوتر از جمله ICDL و Web Starter و انواع برنامه نویسی ها (C++, C#, Android, Phyton, Scartch) و وبلاگ نویسی، دوره های کودک، والدین و شبکه های اجتماعی، سیستم عامل مکینتاش، کسب و کار الکترونیک، آشنایی با امنیت شبکه و هک برای نوجوانان، پایگاه داده، اصول سخت افزار و نرم افزارهای جذاب پرزی، کمتازیا و… برای مخاطبین آموزشی دپارتمان تدوین گردیده است.

متأسفانه دیده می شود والدین و معلم ها هنوز فکر می کنند که در مدرسه فقط سه چیز را باید به بچه یاد داد. خواندن و نوشتن و حساب. ولی زمانه عوض شده و بچه های امروزی وقتی به سن ده ساله گی می رسند، باید در یک سطحی کار با برنامه های کامپیوتر، وب سایت ها و ارتباطات آنلاین را یاد بگیرند. مجموعه آموزش هایی که از سایت eHow در این وبلاگ ترجمه م منتشر خواهم کرد، اطلاعات مفیدی را در باره ی چگونه گی یاد دادن کامپیوتر به کودکان را به شما نشان خواهد داد.
کامپیوتر ها بخش جدایی ناپذیر زندگی ما هستند و اکنون در مدرسه ها کار با کامپیوتر را از مقطع کودکستان یاد می دهند. کودکان ما دو راه بیشتر ندارند یا کامپیوتر را یاد بگیرند یا در جهانی که لبریز از تکنولوژی است گم شوند.

اهمیت

اهمیت یادگیری کامپیوتر توسط کودکان از آن جا آغاز می شود که هیچ راهی غیر از این برای استفاده از کامپیوتر وجود ندارد. شاید تلویزیون را با زدن تصادفی دکمه هایش بتوان یاد گرفت ولی کامپیوتر ابدا چنین نیست. از دوران ابتدایی تا دانشگاه از آن ها خواسته می شود که برای انجام تکالیف شان و به عنوان یک ابزار یادگیری از کامپیوتر استفاده نمایند.

انواع

مهارت های متنوعی هست که که کودکان به هنگام یادگیری کار با کامپیوتر با آن رو به رو می شوند. این عناوین شامل فهم سیستم عامل، دانلود و آپلود، ذخیره سازی و باز کردن پرونده ها و سازمان دهی پرونده ها و پوشه ها است.

زمان لازم

کودکان به سرعت به سمت کامپیوتر جذب می شوند به ویژه زمانی که در یادگیری شان از بازی استفاده شود. بچه ها در مدت چند هفته کامپیوتر را یاد می گیرند.

موانع و راه حل ها

اگر مدرسه بچه تان دروس کامپیوتر ارایه نمی دهد به آسانی می توانید در خانه با کمک خود تان یا نرم افزار یادگیری به اون کامپیوتر یاد بدهید. بازی هایی مانند Reader Rabbit کمک می کنند تا کودکان رده ی پیش دبستانی یا ابتدایی کامپیوتر را به سرعت یاد بگیرند. وب سالیت های زیادی مانند www.kidsandcomputers.com هستند که به کودکان کامپیوتر یاد می دهند.

فواید

کودکانی که کار با کامپیوتر را یاد بگیرند آماده خواهند بود که در دنیای تکنولوژیک کار و زندگی کنند. آن ها در عین حال آماده می شوند برای دوران دبیرستان و تحصیلات عالی که اغلب کارها و تکالیف شان (خیلی بیشتر از زمان خود ما یعنی امروز) مبتنی بر کامپیوتر خواهد بود.

هشدار

همانند تلویزیون کودکان باید در استفاده از کامپیوتر محدود شوند به ویژه در استفاده از بازی های ویدئویی (کامپیوتری). والدین باید راجع به امنیت در اینترنت با فرزندان شان صحبت کنند و آن ها را توجیه کنند.

یک واقعیت جالب

طبق آمار اعلام شده در سایت PC.com برای رادیو ۳۸ سال و برای تلویزیون ۱۳ سال و در نهایت برای اینترنت فقط ۴ سال طول کشید که تعداد کاربرانش از مرز ۵۰ میلیون بگذرد.

آموزش-کامپیوتر-کودکان

کودک خلاق امروز، معلم و مهندس پر توان فردا خواهد بود، که با طرح ها و ایده های نوین خود می تواند چرخ های مملکت را به حرکت درآورد . اهمیت آموزش د ر دوران اولیه به حدی محسوس و شایان توجه است که بازتاب آن در کلیه بحث ها و پژوهش های علمی و برنامه های آموزشی دبستان کاملاً هویداست . آموزش در دوران کودکی از دو جنبه مورد نظر است : یکی حساسیت و سهولت اثرپذیری کودکان از محیط های آموزشی و دیگری دوام اثرات و عمق یادگیری های آنها در این دوران . غزالی در این باره «. هر کاری که عظیم بود، تخم آن اندر کودکی افکنده باشند » : می گوید آموزگاران هم می توانند، علاقه و شوق خود را نسبت به ارائه اطلاعات در حال رشد که نیاز بچه ها در یک زندگی موفقیت آمیز است از طریق بررسی روزمره ال گوهای جدید حفظ کنند . یکی از این الگوهای جدید، استفاده از رایانه به عنوان ابزار آموزشی مفید در مدارس ابتدایی برای جستجوگری در شبکه جهانی به منظور کمک به دانش آموزان ابتدایی است . شاید استفاده از این فن آوری بتواند کلاس های دوران ابتدایی را از شادی و هیجان بیشتری برخوردار کند . رایانه به کودکان این دوره کمک می کند تا جزئیات دروس و مطالب کتاب را به خوبی فرا گیرند . آموزش علوم، ریاضی و ورزش به وسیله رایانه و همچنین گفتگوهای رایانه ای و جلسات الکترونیکی می تواند کمک های زیادی به برنامه ریزی درسی و فعالیت هایی دیگر کلاسی داشته باشد .