فهرست بستن

1دیپلم کاردانش چیست؟

دیپلم کاردانش

دیپلم-کاردانش

در نظام آموزش و پرورش ۲ نوع دیپلم ارائه می شود که شامل دیپلم نظری و دیپلم کاردانش آموزش و پرورش می باشد. قبل از پرداختن به بحث دیپلم کاردانش ابتدا نگاهی به دیپلم نظری می اندازیم. شایان ذکر است که افرادی که در مدت زمان قانونی (زیر ۱۸ سال) دیپلم نگرفته اند می توانند نسبت به اخذ هر دو دیپلم اقدام نمایند. با در نظر گرفتن اینکه اخذ دیپلم کاردانش نسبت به دیپلم نظری آسان تر میباشد.

دیپلم نظری

دانش آموزان برای گرفتن دیپلم نظری که در ۳ رشته(ریاضی فیزیک،علوم تجربی و علوم انسانی) میباشد باید ۱۰۵ واحد درسی را بگذرانند.

که مدت زمان آن در حدود ۲/۵ سال به طول می انجامد زیرا تمام واحدها را باید ترم به ترم در دبیرستان پاس کنند و به همین دلیل برای گرفتن دیپلم نظری این زمان  طولانی می باشد و دانش آموزان باید حتما در کلاسها شرکت داشته باشند تا بتوانند در امتحانات پایان ترم نمره قبولی را کسب کنند.

زیرا در سال سوم دبیرستان امتحانات ۴ درس تخصصی هر رشته ای به صورت نهایی برگزار میشود و شخص خود دانش آموز باید نمره قبولی را کسب کند و معلمان هیچگونه دخالتی در دادن نمره  کمکی به دانش آموزان ندارند و برگه های امتحانی در حوزه های امتحانی اداره کل آموزش و پرورش تصییح می شود.

دیپلم کاردانش

دانش آموزان جهت گرفتن دیپلم کاردانش باید ۹۶ واحد درسی را بگذرانند که درحدود( ۵۴ تا۶۲ )واحد دروس عمومی و (۲۴تا ۴۲) واحد مهارت فنی و حرفه ای میباشد.

که تغییر تعداد واحدها در دروس عمومی ومهارتها بستگی به انتخاب رشته تخصصی دیپلم دارد که دروس عمومی را باید در مدارس شبانه به صورت ترم به ترم پاس کنند و مهارت را در آموزشگاههای زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای بگذرانند. مدت زمان اخذ دیپلم کاردانش برای افرادی که قبلا دروس عمومی را پاس نکرده باشند در حدود یک سال و نیم  به طول می انجامد ولی افرادی که قبلا تا سال دوم دبیرستان تحصیل کرده باشند می توانند با گذراندن یک مهارت ۶ ماهه در مدت زمان  کمتری دیپلم را اخذ کنند.

مهارتهای دیپلم کاردانش مهارتهای کار و دانش قابل ارائه در آموزشگاه پویاگران شامل این رشته ها می باشد: مدیریت گردشگری(۳۴ واحد) مدیریت هتلداری(۳۲ واحد) مدیریت خانواده( ۲۴ واحد) گرافیک(۴۲ واحد) کامپیوتر(۲۷ واحد)

دیپلم کارو دانش
diplomkardanesh.jpg

دیپلم کاردانش چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل را دارید و هدایت تحصیلی خودتان را دریافت کرده‌اید، یکی از شاخه‌هایی که می‌توانید به آن وارد شوید، شاخه کاردانش است. دیپلم کاردانش، نوعی دیپلم رسمی است که مهارتی و فنی می‌باشد. این به آن معناست که دانش آموزان کاردانش در طول دوران تحصیلی خود با یک مهارت عملی و کاربردی آشنا شده و آن را فرا می‌گیرند و سپس به بازار کار وارد می‌شوند.

بسیاری از افرادی که این دیپلم رسمی را دریافت می‌کنند، برای ورود به بازار کار نیازی به پروانه کسب ندارند و به راحتی پس از دریافت مدرک دیپلم کاردانش می‌توانند به بازار کار مربوط به رشته خودشان وارد شوند چراکه مدرک دیپلم کاردانش از سازمان آموزش فنی‌وحرفه ای کشور صادر شده که این مدرک برای به‌عنوان پروانه کسب‌وکار قابل بهره‌برداری است.

البته افرادی نیز هستند که پس از اخذ دیپلم کاردانش به این دیپلم رسمی قانع نیستند و علاقه دارند به تحصیلات دانشگاهی وارد شوند و در مقاطع بالاتر تحصیل نمایند.

شما با دیپلم کاردانش به‌عنوان یک دیپلم رسمی از دو راه می‌توانید وارد دانشگاه شده و به تحصیل خود ادامه دهید.

از راه اول، شما باید ابتدا دیپلم کاردانش خود را کسب کنید و سپس وارد پیش دانشگاهی هنر شوید و پس از آن از طریق کنکور در یکی از مقاطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی به ادامه تحصیل بپردازید.

راه دوم این است که با دیپلم رسمی خودتان و از طریق بدون کنکور در یکی از رشته‌های مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته در دانشگاه های مختلف ثبت‌نام نمایید. در راه حل دوم، شما پس از کسب مدرک دیپلم کاردانش و قبولی در دانشگاه، دوسال باید در مقطع کاردانی پیوسته که معادل فوق دیپلم است به ادامه تحصیل مشغول شوید.

برای ورود به این مقاطع نیازی به پیش دانشگاهی نیست و همان دیپلم رسمی شما برای آن کافی می باشد و شما فوراً بعد از دریافت دیپلم کاردانش خودتان وارد کنکور می‌شوید. کلیه رشته‌های کاردانش پیوسته بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌نمایند. آموزشگاه پویاگران در تهرانسر به متقاضیان دیپلم کاردانش، این خدمات را ارئه می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *