فهرست بستن

1-کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

مسئله کسب درآمد از اینترنت، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و خیلی‌ها رفته رفته به سمت کسب و کار اینترنتی روی می‌آورند. روش‌های درآمدزایی اینترنتی نیز متنوع است و خیلی‌ها از راه‌های مختلفی کسب درآمد می‌کنند. در این بین، بسیاری به کسب درآمد خانگی علاقه نشان داده‌اند و دوست دارند که بتوانند در منزل نیز درآمد داشته باشند.

زمانی که کسب و کار اینترنتی در ایران رونق گرفت، شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بتوان در منزل، درآمد کسب کرد، آن هم درآمدهای فوق‌العاده عالی. شاید در ابتدا یک ایده در ذهن خیلی‌ها بود، اما امروزه کسب درآمد خانگی دیگر یک رویا نیست، چرا که بسیاری از افراد، از این شیوه، درآمدهای زیادی را کسب می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید تا از اینترنت و آن هم در منزل درآمد داشته باشید، در این مقاله ۵ ایده کسب درآمد خانگی با کامپیوتر را به شما معرفی می‌کنم که افراد بسیاری نیز در حال حاضر، مشغول کسب درآمد از این ایده‌ها هستند.

فهرست محتوا

  • آیا برای کسب درآمد خانگی به سرمایه بالایی نیاز است؟
  • آیا برای کسب درآمد خانگی باید حتما کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟
  • برای کسب درآمد خانگی با کامپیوتر چه مهارت‌هایی لازم است؟
  • ۵ ایده کسب درآمد خانگی با کامپیوتر
    • ایده اول: تبلیغ‌نویسی یا کپی رایتینگ
    • ایده دوم: آموزش آنلاین آشپزی
    • ایده سوم: ارائه خدمات تبلیغات
    • ایده چهارم: کسب درآمد خانگی با پشتیبانی سایت
    • ایده پنجم: ساخت محصولات دست‌ساز و فروش آن بصورت آنلاین
  • جمع‌بندی ۵ ایده کسب درآمد خانگی با کامپیوتر

 

آیا برای کسب و کار اینترنتی(کسب درآمد خانگی )به سرمایه بالایی نیاز است؟

بطور کلی برای اینکه بتوانید در منزل و از اینترنت درآمد داشته باشید، در حالت معمولی نیاز به سرمایه زیادی ندارید. همانطور که از نام این مقاله پیداست، مهم‌ترین سرمایه‌ای که نیاز دارید، یک کامپیوتر یا لپتاپ است. این روزها کسب درآمد خانگی با کامپیوتر شغل خیلی‌هاست، یعنی اینکه نیازی نیست در همان ابتدا، سرمایه زیادی صرف اجاره یک دفتر یا ثبت شرکت شود. بجای آن، می‌توانید بدون سرمایه بالا، از اینترنت و در منزل درآمد خوب داشته باشید.

بسیاری از خانم‌های کارآفرین موفق امروزی، در ابتدا بصورت جزئی در منزل شروع به کسب درآمد خانگی کردند، اما رفته رفته کار خود را گسترش دادند و امروزه به کارآفرین‌های بسیار موفقی تبدیل شده‌اند. پس در ابتدا نیاز به سرمایه زیادی ندارید، شما تنها به یک کامپیوتر یا لپتاپ، اینترنت و ابزارهایی برای اینکار نیاز دارید. مثلاً اگر شما می‌خواهید از طریق آموزش آَشپزی بصورت آنلاین درآمد داشته باشید، نیاز به دوربین فیلم‌برداری یا دوربین موبایل و یک ویس رکوردر برای ضبط صدا دارید.

در کل برای کسب درآمد خانگی نیاز به سرمایه خیلی زیادی ندارید، تنها باید در زمینه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارید، تخصص پیدا کنید.

آیا برای کسب درآمد خانگی باید حتما کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

کسب و کار اینترنتی یک بحث است و کسب درآمد از اینترنت بحث دیگری است. داشتن یک کسب و کار، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در زمینه مورد علاقه‌تان فعالیت کنید. اما اگر دوست ندارید که یک کسب و کار داشته باشید یا نمی‌خواهید خود را درگیر این کار کنید، باز هم می‌توانید درآمد داشته باشید. بسیاری از افرادی که مشغول کسب درآمد خانگی با کامپیوتر هستند، هیچ کسب و کاری برای خود ندارند.

سیاری مشغول فریلنسری هستند که درآمد برخی از آنها، بسیار بسیار بیشتر از افرادی است که برای خود کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اند.

پس الزاماً نیازی به داشتن یک کسب و کار نیست. شما در هر زمینه‌ای که مهارت کسب کنید، قطعاً می‌توانید درآمد خوبی نیز داشته باشید. کسب درآمد خانگی نیز به همین شکل است. کافیست شما تخصص موردنظر را کسب کنید و از طریق همان تخصص، به درآمدزایی خوبی برسید.

برای کسب و کار اینترنتی چه مهارت‌هایی لازم است؟

برای اینکار، اولین مهارتی که لازم است شما داشته باشید، مهارت کار با کامپیوتر و اینترنت است. همانطور که از نام این مقاله پیداست، تمامی کارهایی که شما انجام می‌دهید، به وسیله کامپیوتر یا لپتاپ انجام می‌شود. (البته برخی را با موبایل هم می‌توان انجام داد)

اما مهارت بعدی که برای کسب درآمد خانگی به آن نیاز دارید، کسب تخصص در زمینه موردنظر است. فرض کنید شخصی به طراحی سایت علاقه دارد و می‌خواهد از این طریق، درآمد داشته باشد. مهارتی که این شخص به آن نیاز دارد، طراحی سایت است. یعنی اینکه تا زمانی که این شخص، مهارت طراحی سایت را به خوبی یاد نگرفته باشد، واضح است که نمی‌تواند درآمد خوبی نیز داشته باشد. پس خیلی مهم است که شما در ابتدا یک مهارت را بطور کامل یاد بگیرید، بعد از آن درآمد کسب کنید.

۵ ایده کسب و کار اینترنتی با کامپیوتر

با توجه به توضیحاتی که در قسمت‌های بالا ارائه شد، در اینجا ۵ ایده کسب درآمد خانگی را توضیح خواهم داد. ایده‌هایی که عالی هستند و می‌توانید آنها را بطور کامل یاد بگیرید و در منزل درآمد داشته باشید.

ایده اول: تبلیغ‌نویسی یا کپی رایتینگ

یکی از بهترین مشاغل دنیا، که شاید عده کمی از آن کسب درآمد می‌کنند، مهارت تبلیغ‌نویسی یا کپی‌رایتینگ (Copywriting) است. اما کپی‌رایتینگ با کپی‌رایت تفاوت دارد. خیلی از افراد فکر می‌کنند که منظور همان کپی رایت است!

 

 

کسب و کار اینترنتی

 

اما در تبلیغ‌نویسی، افرادی هستند که یک متن یا یک شعار تبلیغاتی را می‌نویسند و برای اینکار، مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کنند. اما مهارت تبلیغ‌نویسی چیست؟

در اینجا با ذکر یک مثال، این مهارت را برای شما توضیح می‌دهم. فرض کنید شما قصد دارید محصولی را بصورت اینترنتی سفارش دهید. چند سایت را می‌شناسید که محصول موردنظر شما را دارند. تمامی سایت‌ها معتبر هستند و قیمت‌ها نیز نزدیک به‌هم است و تفاوت چندانی ندارد. شما تصمیم می‌گیرید از سایت A خرید کنید. چرا؟ چون احتمالاً تبلیغ‌نویسی صفحه محصول به خوبی انجام شده است و توانسته شما را متقاعد کند که آن محصول را از همان سایت خریداری کنید.

اگر به کسب درآمد خانگی علاقه دارید و به دنبال ایده‌ای برای آن می‌گردید، تبلیغ‌نویسی می‌تواند گزینه مناسبی باشد، به شرطی که این مهارت را به خوبی یاد بگیرید. کار شما، طراحی یک صفحه محصول، نوشتن یک شعار تبلیغاتی عالی و مواردی از این دست می‌باشد.

ایده دوم: آموزش آنلاین آشپزی

اما ایده دوم برای کسب و کار اینترنتی بیشتر برای خانم‌هاست. در این ایده، شما می‌توانید بصورت آنلاین، به افراد دیگر آموزش دهید که چطور آشپزی کنند، یعنی اینکه در مورد پخت بعضی غذاها و یا شیرینی‌ها به آنها آموزش می‌دهید. در حال حاضر افراد و سایت‌هایی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و بصورت آنلاین آموزش می‌دهند. خیلی از افراد، در اینستاگرام مشغول آموزش آشپزی هستند و درآمدهای فوق‌العاده‌ای را کسب می‌کنند.

کاری که شما باید انجام دهید، این است که از نحوه پخت یک غذا یا شیرینی فیلم بگیرید و به عنوان آموزش پخت همان غذا بفروشید. مثلاً می‌توانید یک سایت طراحی کنید و آموزش‌هایی را بصورت رایگان و غیررایگان ارائه دهید. یک ایده دیگر برای کسب درآمد از این روش، این است که در اینستاگرام یا وب‌سایت خود، آموزش‌های آشپزی را بصورت رایگان قرار دهید، اما از طریق تبلیغات درآمد داشته باشید. البته می‌توانید شیرینی‌هایی را بصورت آنلاین بفروشید، یعنی اینکه سفارش بگیرید و سپس برای آنها ارسال کنید.

اما چرا کسب درآمد از این شیوه امکان پذیر است؟

به دلیل اینکه مردم به شدت راحت‌طلب شده‌اند و معمولاً به دنبال راحت‌ترین راه هستند. در گذشته کتاب‌های آشپزی، فروش خوبی داشت و بسیار از این کتاب‌ها استقبال می شد، اما امروزه کمتر کسی دیگر از کتاب استفاده می‌کند و بیشتر ترجیح می‌دهند تا از ویدیو به عنوان راهنما استفاده کنند.

ایده سوم: ارائه خدمات تبلیغات

تبلیغات همیشه یکی از راه‌های عالی برای بازاریابی بوده است. کسب و کارهای زیادی هستند که روزانه به روش‌های مختلف، محصولات/خدمات خود را تبلیغ می‌کنند. امروزه آژانس‌های تبلیغاتی مختلفی در کشور حضور دارند که کار تبلیغات کسب و کارها را انجام می‌دهند. اما با این وجود، هستند افراد و کسب و کارهایی که علاقه‌ای به واگذاری امور تبلیغات خود به این آژانس‌ها ندارند.

 

کسب و کار اینترنتی

 

 

همچنین برخی هستند که دوست دارند در اینستاگرام یا تلگرام تبلیغ کنند. جدای از صفحات وب‌سایت‌ها که مکان خوبی برای تبلیغ هستند، شبکه‌های اجتماعی نیز، با رشد روزافزونی که دارند، جای خوبی برای تبلیغات می‌باشند.

اما شما چطور می‌توانید از این راه درآمد داشته باشید؟

کسب درآمد شما در این ایده، به این شکل است که می‌توانید به عنوان پلی ارتباطی بین تبلیغ‌کننده و تبلیغ‌گیرنده عمل کنید. فرض کنید شخصی می‌خواهد برای محصولات/خدمات خود، تبلیغات نه چندان بزرگی داشته باشد. مثلاً می‌خواهد ۵ میلیون تومان هزینه کند تا تبلیغش، در پیج‌های بزرگ اینستاگرامی یا کانال‌های تلگرامی نمایش داده شود.

شما می‌توانید به عنوان کسی که خدمات تبلیغات را ارائه می‌دهد، اینکار را برای او انجام دهید و بطور مثال ۱۰ درصد از این مبلغ را به عنوان حق‌الزحمه دریافت کنید. اما برای اینکار، باید خود را به عنوان شخصی که می‌تواند تبلیغات موثری را انجام دهد معرفی کنید. برای اینکار می‌توانید مثلاً در اینستاگرام، صفحه‌ای بسازید و خود را معرفی کنید. این ایده، قطعاً یک ایده بسیار خوب برای کسب درآمد خانگی است که می‌تواند درآمد خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

‌‌

ایده چهارم: کسب و کار اینترنتی با پشتیبانی سایت

یکی از بخش‌های مهم در هر وب سایت، بخش پشتیبانی آن است. معمولاً کاربران و مشتریانی هستند که در مورد نحوه کار با یک محصول، پیگیری سفارشات، مشکلات به وجود آمده و موارد دیگر، سوالات و یا درخواست‌هایی دارند و برای اینکار، معمولاً به بخش پشتیبانی سایت مراجعه می‌کنند. طبیعی است که هر چه سایت، رشد بیشتری داشته باشد، درخواست‌ها نیز بیشتر می‌شود و در اینجا بحث پشتیبانی سایت، بصورت یک تخصص مطرح می‌شود.

 

 

کسب و کار اینترنتی

 

مثلاً در ابتدای کار، هر شخصی می‌تواند کارهای مربوط به پشتیبانی را انجام دهد، اما در ادامه و با افزایش مشتریان و کاربران، اینکار سخت می‌شود و مطمئناً باید یک یا چند نفر برای پشتیبانی سایت، انتخاب شوند تا کارهای مربوط به آن را انجام دهند.

اگر شما در این زمینه تخصص داشته باشید، می‌توانید به عنوان پشتیبان یک سایت استخدام شوید و در منزل کار پشتیبانی را انجام دهید. مثلاً مشکلاتی که بصورت فنی برای وب‌سایت‌ها پیش می‌آید یا موارد مربوط به امور مشتریان نیز جزء پشتیبانی سایت محسوب می‌شوند.

اما چطور خود را به عنوان یک فرد متخصص در این زمینه معرفی کنید؟

برای اینکار، می‌توانید با آموزش دوره های طراحی وب سایت آموزشگاه پویاگران به صورت کاملاً پروژه محور آموزش طراحی سایت را بگذرانید و  براحتی برای خود یک سایت طراحی کنید

ایده پنجم: ساخت محصولات دست‌ساز و فروش آن بصورت آنلاین

اما می‌رسیم به آخرین ایده جذاب برای کسب درآمد خانگی یعنی فروش محصولات دست‌ساز. این ایده نیز بیشتر مختص خانم‌هاست. در اینجا شما محصولاتی را در منزل یا جای دیگر می‌سازید و بصورت آنلاین می‌فروشید. البته می‌توانید این نوع محصولات را از جایی دیگر نیز تهیه کنید و بفروشید. محصولات دست‌ساز زیادی وجود دارند که شما می‌توانید آنها را تولید کنید. مثلاً صنایع دستی یکی از این محصولات است که طرفدار زیادی نیز دارد. همچنین می‌توانید از نحوه ساخت این محصولات فیلم تهیه کنید و به عنوان فیلم آموزشی بفروشید.

 

 

کسب و کار اینترنتی

 

اما چطور می‌توانید این محصولات را بفروشید؟

فرض کنید شما محصولاتی را ساخته‌اید یا از جایی دیگر تهیه کرده‌اید، اما حالا چطور باید آنها را بفروشید؟ برای اینکار، شما می‌توانید آنها را در وب‌سایت‌هایی مانند باسلام بفروش برسانید. در این وب‌سایت، بیشتر محصولات محلی و صنایع دستی عرضه می‌شود و هر کسی می‌تواند یک غرفه ایجاد کند و محصولاتش را برای فروش قرار دهد. البته می‌توانید برای خود یک سایت طراحی کنید و از این طریق نیز محصولات‌تان را بفروشید.

 

جمع‌بندی ۵ ایده کسب و کار اینترنتی با کامپیوتر

ایده‌هایی که در اینجا برای کسب درآمد خانگی با کامپیوتر توضیح داده شد، ایده‌هایی هستند که می‌توان گفت امتحان خود را پس داده‌اند. اگر شروع به کار کردید، حتماً باید صبر را چاشنی کار خود کنید، چرا که بعضی از ایده‌ها، دیر بازده هستند و شاید نتوانید در همان ابتدای کار، درآمد بالایی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *